שקיות בד לשמירת הסביבה

בתחילת שנת 2017, יתחילו אזרחי ישראל לשלם על שימוש בשקיות ניילון. חוק אשר עבר במרץ 2016 קבע, שכל מי שירצה להשתמש בשקית ניילון כשהוא רוכש מוצרים בסופר או במכולת, יהיה חייב לשלם עליה. הסיבה היא, שקיות ניילון הן חומר לא מתכלה, חומר שגורם נזק סביבתי והמדינה רוצה להביא להפחתת השימוש בהן, במטרה לשמור על סביבה נקייה.

התחליף לשקיות ניילון הן שקיות בד. בארצות הברית ובאירופה, נהוג להשתמש בשקיות אלה כבר שנים רבות, שכן שם גם הגיעו מזמן למסקנה, שהשימוש בשקיות ניילון גורם נזק לסביבה. לכן בכל סופר או מכולת מציעים שקיות בד ללקוחות, וכן יש לא מעט חנויות שמציעים שקיות אלה לרכישה, לשימוש כללי. כעת גם בישראל יציעו ללקוחות לרכוש שקיות בד, בהן ניתן להשתמש שוב ושוב, במקום שקיות ניילון אשר בדרך כלל אחרי שימוש אחד או שניים, כבר לא ניתן לעשות איתן דבר.

השימוש בשקיות בד

הוא אידאלי לא רק לצורך שמירה על סביבה נקייה, אלא גם לצורך מיתוג ופרסום. אם עד היום חנויות וכן חברות ועסקים אחרים מיתגו את עצמן, בין היתר, דרך שקיות ניילון עליהן הן היו מפרסמות את הלוגו, סלוגן ופרטי התקשרות שלהן, הרי שכיום הן יכולות לעשות את זה על גבי שקיות בד. ההבדל הוא, ששקית הבד נשארה זמן רב וניתנת לשימוש חוזר, זאת בזמן ששקית הניילון לא. לכן כשלקוח משתמש בשקית בד, הוא למעשה ממתג את העסק שנתנה לו את השקית, שוב ושוב.

אלמנט נוסף שקשור למיתוג  בשקיות בד, להבדיל ממיתוג בעזרת שקיות ניילון, הוא איכות החומר והעיצוב שלו. שקית בד נשמרת כאמור זמן רב יותר, מאחר והיא איכותית יותר, אז נהוג לבצע שימושים חוזרים ונשנים במצבים שונים, לא רק בשביל ללכת לסופר ולקחת את המצרכים בתוך השקית, אלא גם לשימושים אחרים, אישיים, וכן בבד עצמו ניתן לבצע מגוון רחב של עיצובים. למשל, ניתן להשתמש בצבעים שונים (בהירים וכהים), ניתן להשתמש בבדים מסוגים שונים, ועוד. זאת להבדיל משקית ניילון, אם רוצים להשתמש לה למיתוג, אז יש צורך שהיא תהיה בהירה, ובדרך כלל היא מגיעה בצבע צהוב או לבן.

לסיכום, שקיות בד הן אידיליות, עבור הלקוח, עבור בעל העסק וכן עבור הסביבה, כלומר עבור כלל הציבור. לכן נכון להשתמש בהן ולא בשקיות ניילון, אף על פי שהן יקרות יותר לייצור, הרי שלאורך זמן, העלויות משתלמות לכל הצדדים.

קרא עוד: אריזה לעוגות

 Call Now Button