חותמת לעסק – ככה תבדלו את העסק שלכם, עם הרבה סטייל

על-מנת להצליח בעולם העסקים התחרותי מאוד של ימינו אחד הדגשים החשובים הוא בידול. כמעט בכל תחומי הפעילות, ישנם עסקים רבים שמתחרים ביניהם על תשומת הלב של הציבור הרחב ועל כספו, וכדי למשוך את אותה תשומת לב ולשכנע את המתעניינים להפוך ללקוחות בפועל, נדרשת התבלטות. בידול העסק מהמתחרים מחייב מחשבה מעמיקה והקדשת משאבים נוספים – מיתוג עסקים הוא הליך שמורכב מפעולות רבות ובלא מעט מקרים מבוצע בעזרת מומחים בתחום – אבל ישנן גם פעולות פשוטות יחסית שתורמות מיתוג ולבידול ואחת מהן היא הצטיידות בחותמות מעוצבות היטב.

היתרונות של החותמות המעוצבות

חותמת לעסק אמנם אינה פריט מאוד בולט, והיא בוודאי לא שקולה לקמפיין פרסומי שכולל שילוט חוצות או באנרים באינטרנט, אבל גם כך יש לחתומות תרומה למיתוג העסקי. בנוסף, לחותמת מעוצבת היטב על מסמך רשמי של העסק ישנה השפעה על תדמית העסק בעיני הלקוחות והספקים – העסק נתפש כרציני, איכותי וכזה שמקדיש תשומת לב גם לפרטים קטנים. כשהחותמת מעוצבת באופן מקורי ובהתאם לערכי העסק, נוסף עוד רושם חיובי לעצם קיומה של חותמת ויש לכך חלק בלתי מבוטל במיתוג העסק.

דגשים בעיצוב חותמות ייחודיות

על-מנת שהחותמת אכן תתרום לעסק ולבידולו מהמתחרים, חשוב להקדיש תשומת לב לעיצוב החותמת. בהקשר זה כדאי לזכור כי חותמת לעסק מוגבלת בגודל שלה – השטח של חותמות מעוצבות הוא במרבית המקרים 10-25 סנטימטרים מרובעים, וגם כשנבחרת חותמת גדולה יותר השטח שלה לא יעלה כמעט אף פעם על 50 סמ”ר. מבחינה עקרונית אפשר כמובן לייצר חותמת בכל גודל, אבל מאחר שהחותמות אינן רק פריט שמיועד למיתוג העסק אלא גם כזה שנועד לתת תוקף רשמי למסמכים רשמיים – חשבוניות מס, הזמנות עבודה וכו’ – לא כדאי ליצור חותמת שתשתלט על המסמך ואולי אף עלולה לפגוע במידת הקריאות שלו.

מאחר שהשטח של כל חותמת מוגבל, נדרשת חשיבה מעמיקה לגבי כל פרט בחותמת וכל ניואנס, כך שניתן יהיה לנצל באופן מיטבי את השטח המצומצם. עוד כדאי לזכור שחותמת אמורה לכלול מידע לגבי העסק (שם העסק ולעתים גם פרטים נוספים) ואם בנוסף אנחנו רוצים שהיא תשקף את ערכי העסק ואת המהות שלו, כדאי ליישם את הכלל “סוף מעשה במחשבה תחילה”. כשעיצוב החותמת של העסק הוא במסגרת תהליך מיתוג נרחב, יש לוודא הרמוניה בין המראה של החותמת לבין העיצוב של שאר המרכיבים בעסק – מבחינת פונטים, מבחינת צבעים ומבחינת האופי העיצובי.

עיצוב חותמת בעזרת מומחים

כאמור חותמת לעסק הנה פריט קטן יחסית אבל כזה שעשוי לתרום תרומה של ממש לבידול העסק, ועל כן כדאי לשקול את עיצובה בעזרת מומחים בתחום העיצוב הגרפי. כאמור בחלק מהמקרים עיצובה של החותמת של העסק יתבצע במסגרת תהליך כולל של מיתוג העסק – וכשכך הדבר מן סתם כבר נכנס לתמונה סטודיו מתאים (או מעצבים עצמאיים) שיציעו לעסק לוגו, שפה עיצובית, ניירות מכתבים, קונספט לאתר האינטרנט, אריזות מעוצבות ועוד פריטים חיוניים, ובהם כמובן גם החותמת.

לא להתפשר על האיכות

לצד תשומת הלב הרבה לעיצובה של החותמת שתשמש את העסק, רצוי לא להתפשר גם על האיכות שלה: אין טעם להשקיע משאבים רבים ביצירת עיצוב מוצלח ואז לא למצות את הפוטנציאל של החותמת בגלל שהדיו נמרח או נראה דהוי. בהתאם יש להזמין חותמות לעסק אך ורק אצל חברה רצינית, אמינה ובעלת ניסיון רב בתחום. בדרך זו גם תוכלו לדעת בוודאות שהחותמת תהיה עמידה ותשמש אתכם במשך שנים רבות.

 Call Now Button