משמעות הצבע בתורת הפנג שוואי

השגרה היומיומית שלנו מציפה אותנו במידע רב, כשאנו נתקלים במונח שהוא זר לנו, אנו מניחים לו לגווע במעמקי התת מודע שלנו.
אך כשמונח זה שב לתודעה בהקשר המעניין אותנו באותו רגע כמו עיצוב הדירה החדשה שלנו, לא מן הנמנע כי נתחיל את המסע המרתק בגילוי צפונות תכונותיו.

פאנג שוואי היה מושג אפלולי כשדווקא לאחרונה עם התפתחות מגמות העיצוב בעולם כולו ובכלל זה בישראל, הוא צובר תאוצה ומודעות והיום עיצוב ללא פאנג שוואי דומה למתנה ללא אריזה.

מהו פאנג שוואי?

התורה הזו נועדה לאבחון איכות הבית ושימוש בחומרים, צבעים וכיוונים הנם כסוג של טיפול מונע לבית ולשגשוגם של דיירי הבית בכל תחום בחיים.

הצבעים, כמו החומרים מתקשרים לכלים הפשוטים שבהם הסינים משתמשים מהטבע והם חמשת האלמנטים: עץ, שמש, אדמה, מתכת ומים. כל אלמנט כזה שייך לחומר ולצבע מסוים ואלו משפיעים על האדם.

עפ”י האסכולה האמנותית לצבעי הלבן והשחור אין משמעות אבל בתורת הפאנג שוואי:

הלבן מייצג את אלמנט המתכת ומייצג סדר וניקיון ומומלץ להשתמש בו בענף ההייטק, מרפאות, קליניקות וכד’…

שחור הוא צבע המייצג את אלמנט המים, מייצג מצבי רוח, מסתורין. כל הקשור ליוקרה יבחר שחור במיוחד אם הוא משולב עם זהב וכסף.

הצהוב שייך לאלמנט האדמה המעורר שמחה ואור וטוב לניקוי רעלים. מקומות כמו ספא, מסעדות בהחלט יכולים להתאים לאווירה. העמסה מסיבית של הצהוב יכול ליצור לחץ ועצבנות ולכן חשוב לא להפריז בצבע זה.

האדום שייך לאלמנט האש, צבע אנרגטי מאוד ומעורר מרץ רב. האנרגטיות היתרה של האדום יוצרת הזדמנויות רבות בכל התחומים וכלכליות בפרט. בהיבט האישי, לא רצוי להפריז באדום בחדר השינה כי שם הוא יותר כעסים רבים ואימפולסיביות.

הכחול לעומתו שייך לאלמנט המים. מייצג את השלווה והרוגע ולכן הוא מומלץ בחדרי אמבטיה ובחדרי ילדים. במטבח, לא מומלץ להשתמש בצבע זה כי הוא עלול לגרום לעייפות רבה ובעיות במערכת העיכול.

הירוק מייצג את אלמנט העץ ומתאים לאנשים הסובלים מנדודי שינה ומלחץ דם גבוה, היות וצבע זה מוריד לחץ דם ומרגיע, מאזן רגשית ומטהר. הירוק מומלץ בחדרי ילדים, ספא, בתי חולים, חדרי ישיבות ואמבטיות. הסגול הוא הצבע הרוחני מבין שלל צבעי הקשת. הסגול, מאז ומתמיד הגן על האדם מפני אנרגיה שלילית.

הסגול מייצג את אלמנט האש ומחזק את המערכת החיסונית. הסגול טוב באולמות המיועדים לכנסים, חדרי מדיטציה, בתי כנסת וחדרי זיכרון.

הכתום מייצג את אלמנט האדמה המזין ומטפל ומסייע בבעיות בריאותיות. מומלץ להשתמש בו בחדרי ילדים, מסעדות, בסלון ובכלל במקומות בהם האנשים יכולים לחוש דכדוך.

 Call Now Button